De geschiedenis van Panzani

Panzani doet met zijn naam en de kleuren in zijn logo denken aan Italië en zijn typische, mediterrane keuken. Omdat Panzani staat voor plezier en lekkere gerechten, kiezen wij alleen voor de allerbeste ingrediënten zodat de dagelijkse maaltijden een waar feest boordevol plezier en gezelligheid worden. En dat willen wij nog lang blijven doen!

2017

Het Nul-Objectief van Resten van Pesticiden*

Panzani lanceert zijn Nul-objectief van Resten van Pesticiden* in België en bevestigt aldus een ommekeer in zijn voortdurende verbintenis bij de verbruikers, die steeds meer veeleisend worden betreffende hun voeding. Drie jaar studies en ontwikkeling zijn nodig geweest voor Panzani om in staat te zijn hogere kwaliteits-deegwaren voor te stellen, met een perfect gedrag tijdens het koken en die minder afval bevatten van pesticiden, omdat ze uitsluitend gefabriceerd zijn met tarwe met Nul-Objectief van Resten van Pesticiden*. U vindt thans uw Pânzani-deegwaren in uw gewone winkels, bekleed met nieuwe verpakkingen die het Nul-objectief van Resten van Pesticiden* onderstrepen.


Jaren
2015
Aanstekelijk geluk

In 2015 focust Panzani in zijn communicatie op momenten van puur geluk bij het eten van een pastaschotel. Panzani wordt het tweede favoriete merk van de Fransen en in België lanceert het bedrijf de All Natural sausen gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten, zonder kleurstoffen*, bewaarmiddelen of kunstmatige aroma’s!

* Conform de van kracht zijnde regelgeving

Jaren
2000
Groter en groter…

In 2005 wil Panzani zijn internationale ambities meer armslag geven. Het bedrijf wordt een dochteronderneming van de Ebro Puleva Group, wereldwijd nummer één in de rijstsector en nummer twee in de pastasector.

Jaren
1980-90
Panzani gaat mee met zijn tijd!

Panzani speelt in op de veranderende levensstijl en creëert een culinair basisgamma smaakmakers en bereide sausen.
In 1997 komt Panzani in het bezit van Paribas Affaires Industrielles. Het bedrijf wordt marktleider in pasta en sauzen in Frankrijk en nummer twee in Europa.

Jaren
1970
Woorden maken het verschil

In 1973 neemt Groupe Danone het bedrijf Panzani over en het merk gooit zich op Belgische markt. De befaamde slogan ‘’‘t Is pasta, ja, maar van Panzani!’’ doet zijn intrede en beïnvloedt een hele generatie. Met de introductie van het sympathieke personage Don Patillo associeert Panzani pasta met lekker eten en ambiance!

Jaren
1960
Groei en succes van het merk

Panzani fusioneert met het bedrijf La Lune en vervolgens met Régia-Scaramelli en wordt marktleider in pasta in Frankrijk. Het merk vindt snel zijn weg in de nieuwe wereld van grootverbruik.
Om de verbruiker een constante kwaliteit te garanderen, integreert Panzani de griesmeelfabriek Saint Just in het zuiden van Frankrijk en ontwikkelt een nieuwe activiteit: de productie van griesmeel.

Jaren
1950
De geboorte van het merk Panzani!

In 1950 lanceert Jean Panzani het merk Pasta Panzani. Het is meteen ook de geboorte van de cellofaanverpakking! Die brengt een kleine revolutie op gang in de wereld van de pasta: vanaf nu kan de consument het product zien voor hij het koopt. Het is onmiddellijk een groot succes.
In 1952 breidt Panzani zijn activiteit uit en brengt een gamma tomatensausen in blik op de markt. Eenvoudig maar zo lekker in combinatie met pasta!

Jaren
1940
Viva la pasta!

Na de oorlog bouwt hij zijn eerstefabriek voor verse pasta’s in Parthenay. De vrije markt keert terug, de voedselbonnen lopen op hun einde in 1949 en Jean Panzani koestert al snel nieuwe ambities ...

Jaren
1910
Het begin van een verhaal …

In 1911 wordt Giovanni Ubaldo Panzani geboren met de Italiaanse nationaliteit. In 1929 wordt hij Fransman en heet vanaf dan Jean Panzani. In Parthenay, in het westen van Frankrijk, begint hij op de zolder van zijn schoonouders artisanale verse pasta te maken en met de fiets aan huis te leveren.

DEZE PAGINA DELEN

* Verplichte velden